עולם הממתקים של טאסא
וואטסאפ
דף הבית   >   חדשות ומאמרים   >   איך מכינים כדורי שוקולד מוצלחים וממכרים

איך מכינים כדורי שוקולד מוצלחים וממכרים

כדורי שוקולד

מאמרים רלוונטיים נוספים:
כלים להכנת ממתקים תוצרת בית
לאכול שוקולד בדיאטה? – 9 טיפים לשילוב שוקולד בתזונה בריאה

נדמה שממש כולם יודעים איך מכינים כדורי שוקולד, ושהפינוק המתוק הזה נמצא בכל מטבח ישראלי בתדירות גבוהה.
אז מה עוד יש לחדש בנושא? תתפלאו – יש, והרבה!

כדורי שוקולד לילדים

עוד מתקופת ספר הבישול לילדים של רות סירקיס, מסתובב בארץ מתכון די בסיסי לכדורי שוקולד שהפך עם השנים למתכון שכולם מכירים ומשתמשים בו. הוא כולל בדרך כלל ביסקוויטים פשוטים מסוג פטי בר, חלב, חמאה, קקאו, סוכר ושוקולד. הגיוון הוא רק בכמויות בדרך כלל, וגם הוא אינו רב. רבים מניחים שמכיוון ש"כדורי שוקולד זה לילדים", לא צריך להשקיע בהם יצירתיות יתרה או מחשבה, לעדכן את המתכון או את איכות המרכיבים שלו. אז זהו, שהילדים של היום הם לא הילדים של פעם, וזאת אינה ישראל של מייד לאחר תקופת הצנע. כאשר ילדינו אוכלים מתוקים וקינוחים, חשוב שיהיו עשויים מן החומרים האיכותיים ביותר, ויכללו טעמים מורכבים יותר כדי לסגל את החיך שלהם למגוון טעמים כבר מגיל צעיר ולהרגיל אותם לצרוך מזון איכותי ובריא יותר. לכן גם אם אתם משתמשים במתכון הבסיסי המוכר של כדורי שוקולד, אנא מכם – בחרו שוקולד איכותי, בעל אחוז גבוה של מוצקי קקאו, ולא את השוקולד הזול ביותר בשוק. הוא זול יותר מכיוון שהוא פחות איכותי ומכיל הרבה יותר חומרים מזיקים כמו שומן מוקשה, שהוא למעשה שומן טראנס מזיק ביותר, סוכר בכמות מוגזמת, אבקת חלב, לציטין סויה, חומרי צבע ושימור, צימקאו, וכו'. שוקולד איכותי מכיל מוצקי קקאו באחוז גבוה, פחות סוכר וחלב אמיתי. הוא אינו מכיל שומני טראנס, וכן מכיל חומרי אנטי-חמצון בריאים, פלאבנואידים.

אפשר לגוון את המתכון בו אתם משתמשים ולאו דווקא לדבוק במתכון המקורי. כמעט הכל עובד כאן. תנו לדמיון להשתולל, והוסיפו או החליפו טעמים ומרכיבים נוספים שילדים אוהבים, כמו נוטלה, ממרח לוטוס, סוכריות קטנות, צימוקים, חמוציות או תמרים קצוצים שהם גם טבעיים ובריאים יותר ממתוקים אחרים, ועוד – כל המרבה, הרי זה משובח.

כדורי שוקולד מטורפים גורמה למתקדמים

בכל העולם, כדורי השוקולד, טראפלס, נחשבים דווקא מאכל אנין למבוגרים, ולא ממתק לילדים. בצרפת, בבלגיה ובשווייץ, למשל, מכינים טראפלס אלוהיים וממכרים מן השוקולדים הטובים ביותר ומוסיפים להם תוספות טעם כגון אספרסו, משקאות אלכוהוליים כגון רום, ברנדי, וויסקי ווודקה, גנאש, שמנת מתוקה, ריבת חלב, פיסטוקים, אגוזי לוז, וניל, ועוד. הציפויים של הכדורים נעים מציפוי הקקאו המוכר, ועד לקינמון, קפה, שברי עוגיות אוראו, שקדים גרוסים, שבבי מקופלת – אין סוף לאפשרויות.

כדורי שוקולד בריאים או כדורי שוקולד טבעוניים

מצחיק לומר שטרנד הבריאות חזק בתקופה זאת, משום שהתופעה עברה כבר מזמן את שלב הטרנד והפכה פשוט לאורח חיים נפוץ שחלקים גדולים באוכלוסייה מקפידים עליו באופן יומיומי וקבוע. אם אתם מקפידים על אורח חיים בריא ותזונה נכונה, זה לא אומר שאתם חייבים לוותר על כדורי שוקולד – נהפוך הוא! מותר לכם לאכול כדורי שוקולד, בתנאי שהם עשויים ממרכיבים איכותיים ובריאים כמו שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו ומעלה, סוכר חום במקום סוכר לבן או שימוש בממתיקים טבעיים כגון תמרים, ואם אתם טבעונים – שימוש בשוקולד טבעוני, חלב שקדים או שיבולת שועל, סילאן כממתיק ושומן צמחי במקום חמאה. ניתן לגוון באמצעות הוספת פירות יבשים קצוצים, פיצוחים וגרעינים קצוצים, קליפות תפוז ולימון מסוכרות קצוצות דק, ולמהדרין – צ'יה, שיבולת שועל או זרעי פשתן טחונים.

לסיכום, כדורי שוקולד הם לא דבר אחד ומתכון אחד, אלא עקרון קולינרי שעליו ניתן לבנות, לגוון, לשנות ולהתאים לצרכים ולטעמים שלכם. ישנם מתכוני כדורי שוקולד מ-3 מרכיבים, ולעיתים אפילו רק שניים, ולעומת זאת – מתכוני כדורי שוקולד ממכרים ומושחתים להפליא עם 20 מרכיבים שונים. הבחירה היא שלכם – היו יצירתיים, שחקו במטבח בהנאה עד שתגיעו למתכונים הטובים ביותר עבורכם. בתיאבון!

lolypop
מותגים חמים שכולם אוהבים
שוקולד פררו רושה
שוקולד קינדר
שוקולד לינדט
שוקולד מילקה
שוקולד mm
עוגיות אוראו
שוקולד טורינו

*9242

  טלפון רב קוי
לוגו טסה שוקולד