עולם הממתקים של טאסא
וואטסאפ
דף הבית   >   חדשות ומאמרים   >   חטיף חלבון שוקולד – טרנד ספורטיבי בריא או סתם טעים?

חטיף חלבון שוקולד – טרנד ספורטיבי בריא או סתם טעים?

חטיף חלבון שוקולד

טרנד חטיפי החלבון הגיע לשיאו בשנים האחרונות, וכעת גם השוקולד הצטרף למסיבה. חברות הממתקים הגדולות החלו לשווק חטיפי חלבון בטעמי שוקולד מוכרים. אך האם הם אכן מספקים את הצרכים התזונתיים הנדרשים לאחר אימון או כתוספת לארוחה? החטיפים החדשים טוענים להיותם אלטרנטיבה טעימה ומועילה לחטיפי החלבון הספורטיביים המסורתיים. האם הדבר נכון?

מהו חטיף חלבון שוקולד?

חטיף חלבון הוא חטיף שמכיל כמות גבוהה של חלבון ממקורות שונים. הוא כולל חלבון ממגוון מקורות, כמו למשל חלב, סויה, אפונה, אורז ואגוזים. הוא מכיל כמות גבוהה של חלבון בהשוואה לחטיפים אחרים, ומטרתו היא לספק חלבון איכותי לתפקוד הגוף, במיוחד לאחר אימון או כתוספת לארוחה. כמות החלבון בחטיף חלבון צריכה להיות לפחות 8-10 גרם ליחידה, שכן בפחות מכך לא תתקבל תרומה משמעותית של חלבון לתפריט היומי. חטיף החלבון משמש כמקור מזון נוסף לספורטאים ולאנשים שקשה להשיג להם כמויות גדולות של חלבון בצורה טבעית. מתאמנים, ספורטאים וספורטאיות נעזרים בחטיפים כדי לשפר את מסת השרירים בגופם, לפני או אחרי אימונים.

על פי מחקרים, היתרונות הבריאותיים של חטיפי חלבון שוקולד הם רבים. החטיפים מציעים איזון טוב של חומצות אמינו חיוניות, המגיעים מחומרים כמו חלבון מי גבינה (WPC), חלבון סויה (SPI), תרכיז חלבון אורז (RPC) ואבקת אלבומין אפונה (PAP). הם מכילים כמות קטנה מאד של שומן רווי, והם בעלי תכולת סיבים גבוהה. חטיפים המיוצרים עם חלבון חמניות (SUP), למשל, הם עשירים בסיבים (מעל 6 גרם / 100 גרם), אשר מועילים לבריאות מערכת העיכול. רוב החטיפים הם בעלי תכולת מים נמוכה (AW < 0.55), מה שמעיד על יציבות מיקרוביולוגית טובה ועל היכולת לאחסן אותם לפרקי זמן ממושכים ללא חשש שיתקלקלו. בחטיפים מסויימים התגלו שרידי מתכות כבדות, אך הרמות לא חרגו מהתקנים המקובלים שנקבעו על ידי האיחוד האירופי, מה שמצביע על כך שהם בטוחים לצריכה. ציפוי השוקולד של חטיפי חלבון שוקולד נמצא כמשפר את המשיכה החושית של החטיפים, ומסווה ריחות פחות נעימים וטעמי לוואי הקשורים לחלק מסוגי החלבון. חלבונים צמחיים המשמשים בחטיפים יכולים לשמש כחלופות מוצלחות לחלבונים מן החי, ולשרת היטב את אלה המעדיפים או זקוקים לאפשרויות תזונה צמחיות.

חטיף החלבון הוא פתרון נוח לנשיאה ולצריכה בכל מקום וזמן, ומאפשר לכל מי שמתאמן לשדרג את התפריט התזונתי שלו או שלה. שימוש בחטיף חלבון יכול לתמוך בשיקום השרירים לאחר תרגול פיזי אינטנסיבי, לסיוע בבניית שרירים ולהגברת הביצועים הספורטיביים. על פי מחקרים, צריכת חלבון בזמן המנוחה אחרי אימון יכולה לקדם התאוששות מהירה יותר של השרירים ולמנוע חלק מהפגיעה בשרירי הגוף. על פי מחקר שפורסם ב-Journal of Nutrition and Metabolism, חטיפי החלבון יכולים להיות תוספת מצוינת לתזונה, אך יש להימנע מהם אם הם מכילים כמויות גבוהות של סוכר או שומן. חשוב לבחון את רשימת המרכיבים, לוודא שהחלבון מגיע ממקור איכותי ולקחת בחשבון את הערכים התזונתיים של החטיף, כולל כמות החלבון, הסוכר והשומן. יש להימנע מצריכה מוגזמת של חטיפים אלו ולבדוק את התאמתם לצרכים התזונתיים האישיים הספציפיים שלכם.

חטיף שוקולד חלבון הוא המצאה חדשה שמשדרגת את טעמם של חטיפי החלבון המוכרים ומוסיפה להם גם בוסט של אנרגיה. מדובר על חטיף שמכיל הן שוקולד והן חלבון, ויכול להיות אופציה תזונתית כתחליף לחטיף חלבון רגיל לאחר פעילות ספורטיבית. חטיף זה הוא אופציה מצוינת לאחר אימון, כאשר רוצים לספק לגוף חלבון מהיר ולשמור על רמות אנרגיה גבוהות. הוא יכול לשמש גם כארוחת ביניים או כתוספת לארוחה הראשית.

איך בוחרים איזה חטיף שוקולד חלבון לצרוך?

ישנם הבדלים משמעותיים בהרכב התזונתי ובערכים התזונתיים של החטיפים השונים, ולכן חשוב לבחון את ערכים התזונתיים של החטיפים השונים לפני קנייתם. לדוגמה, חטיף חלבון M&M בטעם שוקולד מכיל כ-192 קלוריות, 15 גרם חלבון, 23 גרם פחמימות ו-15 גרם סוכרים, ואילו חטיף מארס חלבון בטעם קרמל מלוח מכיל כ-207 קלוריות, 20 גרם חלבון, 23 גרם פחמימות ו-14 גרם סוכרים.

החידושים האחרונים בתחום כוללים אפשרויות חלופיות נוספות לחטיפי החלבון המסורתיים. לדוגמה, חטיפי חלבון צמחיים הפכו לפופולריים כיום. הם מבוססים על מקורות צמחיים, כמו חמאת בוטנים, שוקולד צמחי, חלב קוקוס, וכד'. חטיפי חלבון צמחיים מספקים בסיס תזונתי לאנשים שמעדיפים שלא לצרוך מזון מן החי. לפני בחירת חטיף שוקולד-חלבון צמחי, חשוב גם במקרה הזה לעיין במרכיבים ולוודא שהחטיף אכן מספק את איכות החלבון והערכים התזונתיים הרצויים לכם. תכנון תפריט תזונתי נכון וייעוץ אישי עם תזונאי מוסמך חשובים לשמירה על תזונה מאוזנת והתאמה לצרכים האישיים ולמטרות האימון שלכם.

השפעה על תחושת הרעב

חטיפי החלבון-שוקולד אינם רק מקור לחלבון, אלא בעלי יתרון נוסף – הם גם יכולים להשפיע על תחושת הרעב שלנו. חלבון הוא מקור תזונה המספק תחושת שובע לאורך זמן. בשילוב עם שוקולד, הוא יכול לספק גם טעם מתוק, מבוסס חומרים בריאים וטבעיים, המפחית את התשוקה למתוקים. שוקולד איכותי, בעיקר אם הוא כהה ומרוכז (מעל 70% מוצקי קקאו), יכול להכיל אנטיוקסידנטים ומינרלים חשובים לבריאותנו. עם זאת, יש לוודא שחטיף השוקולד אינו מכיל כמויות גבוהות של סוכר.

השפעה על בריאות הלב

מחקרים רבים הראו ששוקולד איכותי ומרוכז יכול להיטיב עם בריאות הלב שלנו בזכות הפלבונואידים שבו. כאשר משלבים שוקולד כזה עם חלבון, מתקבל יתרון כפול. החלבון עוזר לבניית ותיקון רקמות הגוף, והשוקולד מעודד זרימת דם ופעולת לב תקינה ומפחית את הסיכון למחלות הלב. גם כאן, מילת המפתח היא מידתיות. הפרזה בצריכה של חטיפי חלבון ושוקולד עלולה להביא להכנסת עודף קלוריות וסוכר לגופנו, מה שהופך את כל היתרונות לחסרונות.

אילו אלטרנטיבות נוספות קיימות בשוק לאוהבי מתוק שמחפשים תוספת חלבון?

בנוסף לחטיפי חלבון עם שוקולד, קיימות כיום אפשרויות חדשניות נוספות בשוק לאוהבי המתיקות, כמו למשל  עוגיות חלבון. עוגיות אלה מיוצרות בדרך כלל מאבקת חלבון, דגנים מלאים וממתיקים טבעיים כמו דבש ותמרים. שייקים של חלבון גם הם בחירה פופולרית, במיוחד למי שמעדיף תוספי חלבון נוזליים. השייקים האלה מכילים לרוב אבקת חלבון, פירות, חומרי המתקה טבעיים ומרכיבים מזינים נוספים. ניתן ליהנות מהם כמשקה התאוששות לאחר אימון או כתחליף לארוחה.

 

לסיכום, כמו בכל תחום התזונה באופן כללי, גם בתחום חטיפי חלבון שוקולד נדרשת בדיקה מעמיקה של האפשרויות והערכים התזונתיים, התאמה אישית על פי צרכיכם הספציפיים והקפדה על צריכה מידתית ולא מופרזת. באתר האונליין שלנו תמצאו מגוון חטיפים שתוכלו לטעום ולבדוק בהזמנה עד הבית. הקליקו לכניסה לאתר טסה משלוחים.

בתיאבון ולבריאות!

 

lolypop
מותגים חמים שכולם אוהבים
שוקולד פררו רושה
שוקולד קינדר
שוקולד לינדט
שוקולד מילקה
שוקולד mm
עוגיות אוראו
שוקולד טורינו

*9242

  טלפון רב קוי
לוגו טסה שוקולד