לאכול שוקולד בדיאטה? – 9 טיפים לשילוב שוקולד בתזונה בריאה | טסה שוקולד

Welcome to tasa.co.il

וואטסאפ
דף הבית   >   חדשות ומאמרים   >   לאכול שוקולד בדיאטה? – 9 טיפים לשילוב שוקולד בתזונה בריאה

לאכול שוקולד בדיאטה? – 9 טיפים לשילוב שוקולד בתזונה בריאה

אכלתי שוקולד בדיאטה – האם הרסתי הכל ולא אוכל לרדת במשקל? שאלה זאת נשאלת מדי יום על ידי נשים וגברים רבים המנסים להפחית במשקל ולשמור על תזונה בריאה ונכונה ואורח חיים בריא. התשובה, באופן מפתיע, היא – ממש לא! אפשר גם אפשר לאכול שוקולד במהלך דיאטה וכחלק מתהליך הרזייה. הנה טיפים ממומחים המסבירים כיצד לעשות זאת נכון.

 

לאכול שוקולד בדיאטה

מאמרים רלוונטיים נוספים:
חורף מתוק ומנחם – חנות ממתקים מתכוננת לעונה הקרה
אתם שואלים על שוקולד, המומחים שלנו עונים

איך לאכול שוקולד בדיאטה

רובנו לא מסוגלים לעמוד כמעט בפני מאכלים מתוקים, ובמיוחד בפני שוקולד. לעיתים קרובות שוקולד מהווה "דיל ברייקר" – שובר עסקה בכל הקשור לדיאטות, כאשר רבים חשים אשמה ובושה כבדים על ש"נכנעו" לפיתוי ואכלו שוקולד בזמן שהם מנסים לרזות. אם בעבר אכן רוב הדיאטות ומומחי הדיאטה המליצו להתרחק לחלוטין משוקולד, היום תחום התזונה מתקדם הרבה יותר, ומומחים נסמכים על מחקרים כאשר הם דווקא ממליצים לשלב שוקולד בדיאטה ולא להמנע ממנו. אז איך עושים זאת נכון?

  • ראשית, בחרו שוקולד עם אחוזי מוצקי קקאו כמה שיותר גבוהים. בשוק קיימים שוקולדים נפלאים עם 70% מוצקי קקאו ומעבר לכך. ככל שאחוזי מוצקי הקקאו בשוקולד גבוהים יותר, כך הוא איכותי יותר ומכיל פחות סוכר. לכן כאשר תאכלו ממנו תחוו פחות קפיצה של רמות הסוכר בדם ולכן פחות רעב מיידי לאחר שהן "ייפלו".
  • בקוביית שוקולד אחת כ-25 קלוריות בממוצע, לא סוף העולם. אם אתם זקוקים למשהו מתוק לאחר ארוחה גדולה, לא יקרה כלום אם תרשו לעצמכם קוביית שוקולד או שתיים, אך עדיף לצרוך את השוקולד בשעות הבוקר. הדבר גם יסייע לכם לחוש ערניים יותר.
  • אל תאכלו שוקולד על קיבה ריקה, מכיוון שהדבר עלול לגרום לאכילת יתר והגברת התיאבון. תמיד איכלו את השוקולד לאחר ארוחה או לפחות לצד שתייה חמה. דרך אחרת היא להחליט שאתם אוכלים שוקולד רק לאחר מזון בריא ומשביע.
  • החליטו מראש עם עצמכם מתי תאכלו את השוקולד ועמדו בתוכניתכם כדי שלא לאבד את תחושת השליטה באכילה החשובה כל כך ליכולתכם לרדת במשקל ולשמור על אורח חיים בריא. הזהרו לא להפוך את אכילת השוקולד בסוף ארוחה לאוטומטית – שימו לב לבחירתכם ובדקו האם אתם באמת רוצים לאכול כעת שוקולד. אם לא, הותירו אותו ליום אחר.
  • אם אפשר, רכשו אך ורק אריזות אישיות או קטנות כדי למנוע את האפשרות שתאכלו הרבה יותר ממה שתכננתם.
  • אין שום סיבה לחוש אשמה או בושה כאשר אתם אוכלים בדיוק על פי התוכנית ולא חרגתם ממנה. להיפך, עדיף שתשתדלו להתענג על השוקולד כדי לחוש את הסיפוק וההנאה במלואם, וכדי שלא יתפתחו אחר כך חשקים או דחפי אכילה בלתי רצויים או בלתי נשלטים.
  • תוכלו לשלב את השוקולד האהוב במאכלים אחרים כדי להמתיקם באופן בריא ומספק, כמו למשל בסמות'י פירות או בדייסת שיבולת שועל דלי קלוריות. כדי לשלוט בכמות תוכלו להשתמש בשוקולד צ'יפס קטנים.
  • שוקולד מסייע לאיזון הורמונלי ולתהליך הפרשת המעביר העצבי סרוטונין, הקשור למצב רוח חיובי ומצב נפשי תקין. כאשר אנו נמצאים בתהליך ירידה במשקל אנו בדרך כלל צורכים פחות פחמימות, שגם הן קשורות להפרשת סרוטונין במח. לכן אם אתם נוטים לחרדות ודכאון, אתם עלולים לחוות אותם ביתר שאת כאשר אתם בדיאטה. עדיף שתשלבו כמה קוביות שוקולד בתהליך הירידה במשקל שלכם כדי שתוכלו לשמור על מצב רוח מאוזן ולהישאר בתהליך לאורך זמן.
  • אל תאכלו שוקולד כי "הייתם ילדים טובים ומגיע לכם" לאחר שהתאמנתם או אכלתם פחות, ואל תאכלו אותו כאמצעי להרגעה, ניחומים או כתחליף רגשי אחר. היו מודעים לסיבה שבגללה אתם רוצים לאכול את השוקולד. אם הצורך הוא נפשי השתדלו למצוא תחליף שיספק אותו, כגון שיחה עם חברה טובה או בני זוג, אמבטיה מפנקת או צפייה בתוכנית טלוויזיה אהובה.

 

בחנויות טסה תוכלו למצוא מבחר ענק של השוקולדים הבריאים והאיכותיים ביותר, מיובאים מחו"ל או ישראליים, בעלי אחוזי מוצקי קקאו גבוהים ובאריזות במגוון גדלים.

בהצלחה!

 

 

lolypop
מותגים חמים שכולם אוהבים
  • שוקולד פררו רושה
  • שוקולד קינדר
  • שוקולד לינדט
  • שוקולד מילקה
  • שוקולד mm
  • עוגיות אוראו
  • שוקולד טורינו

אנחנו אוהבים לשמוע מכם

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה וגם סתם לשמוע מילה טובה

כתבו לנו

הכי מתוק באינסטגרם

@TASA.CANDY.HOUSE

חנות שוקולד

*9242

  טלפון רב קוי
לוגו טסה שוקולד