וואטסאפ
דף הבית   >   חדשות ומאמרים   >   עוגת יום הולדת – טיפים ומתכון לעוגה טעימה וחגיגית במיוחד

עוגת יום הולדת – טיפים ומתכון לעוגה טעימה וחגיגית במיוחד

עוגת יום הולדת

אפיית והגשת עוגת יום הולדת הן דרכים נפוצות מאד לחגוג ימי הולדת בתרבויות רבות ברחבי העולם המערבי. ברוב מדינות המערב, הטעם הפופולרי ביותר לעוגות יום הולדת הוא שוקולד, אך בעשור האחרון ניכרת מגמה של תנועה לכיוון עוגות מתוחכמות יותר בטעמים ובמראה שלהן. אם גם אתם רוצים להפתיע אדם אהוב בעוגת יום הולדת מרשימה ומפנקת, הנה כמה הצעות וטיפים מן המומחים שלנו:

טיפים חשובים להכנת עוגת יום הולדת

אם אתם קוראים את המאמר הזה, סביר להניח שיש לכם מושג בהכנת עוגות בכלל, ועוגת יום הולדת בפרט. בין אם אתם עדיין טירונים בעניין או שאתם אופים מנוסים המוציאים תחת ידכם עוגות רבות מדי שבוע, ישנם מספר עקרונות וטיפים שיכולים לעזור לכם או להזכיר לכם מה כדאי לקחת בחשבון כשמכינים עוגת יום הולדת.

ראשית, כדאי לנסות להבין בקירוב לכמה אנשים תוגש העוגה, כדי שתוכלו להכין עוגה גדולה מספיק שכולם יוכלו לקבל פרוסה ממנה. מביך מאד להשאיר אורח רעב לעוגה כי "לא נשאר". מצד שני, גם מוגזם להביא עוגה ענקית לזוג. התאימו את גודל התבנית וצורת העוגה למספר האנשים וחשבו את החומרים אם יש צורך להתאים את המתכון לכמות גדולה או קטנה יותר.

שנית, בחירת סוג העוגה צריכה להתאים למי שעתיד לקבל אותה ולא להעדפות האישיות שלכם. אם מדובר על אדם מבוגר יותר, אולי תתאים לו דווקא עוגה מסורתית, על פי מתכון אהוב שעובר במשפחה שנים רבות, ולא עוגה מודרנית עם טעמים חדשים ולא מוכרים. לילדים בגילאים שונים ישנן העדפות שונות, אבל כמעט כל הילדים אוהבים מאד עוגות שוקולד, בעיקר עם קישוטים של קצפת או סוכריות. בקרב ילדים פופולריות גם עוגות יום הולדת עם תותים ושמנת, וגם עם מותגים מתוקים שהם אוהבים כמו עוגיות אוראו או לוטוס, ממרח נוטלה, אצבעות קינדר, וכד'. לחתני וכלות יום הולדת אניני טעם כדאי לבחור בעוגות בעלות מרקמים או טעמים מיוחדים, תוספות מפתיעות או מילויי גורמה. אותם ישמחו במיוחד גם עוגות בעלות מראה מעוצב.

מה עוד כדאי לקחת בחשבון כשמכינים עוגת יום הולדת?

דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון לגבי מי שאמור לקבל את העוגה הוא העדפות ורגישויות למזון. אסור בשום אופן להגיש עוגה עם קישוט אגוזים למי שאלרגי אליהם – הדבר עלול להביא לאסון! אם מקבלי העוגה רגישים לגלוטן, עליכם להתאים את המתכון ולהחליף קמחים בו, או לבחור מראש במתכון לעוגה ללא גלוטן. אם מקבלי העוגה מקפידים על תזונה אורגנית, וודאו שאתם משתמשים בחומרים אורגניים בלבד להכנת העוגה.

טיפ נוסף הוא הקפדה על חומרי גלם איכותיים ככל הניתן. אנחנו כבר לא בתקופת הצנע, ואין סיבה להכין עוגות משוקולדים ירודים באיכותם, ומחומרים לא איכותיים אחרים. השוק מלא בכל טוב, והתוצרת הישראלית של רוב מוצרי האפייה ברמה מצויינת, ולכן לא קשה לוודא שחומרי הגלם שלכם משובחים. לבחירת שוקולד או חומרי טעם אחרים ברמה הגבוהה ביותר השפעה משמעותית גם על טעמה של העוגה, ולכן שווה להשקיע כדי לקצור את המחמאות ולגרום הנאה רבה יותר לאוכלים.

טיפים נוספים שיכולים לעזור

אם יום ההולדת חל בתקופת חג מסויים, תוכלו להתאים את העוגה למאכלי החג האהובים והמסורתיים. למשל, בראש השנה תוכלו להגיש עוגת יום הולדת המבוססת על דבש, ובשבועות – עוגה על טהרת הגבינה.

פנו לכם זמן מספיק להכנת העוגה בנחת. ככל שתהיו רגועים וסבלניים בזמן הכנת העוגה, כך היא תצא טוב יותר. תוכלו לתת לה מספיק זמן להתקרר לפני זיגוג וקישוט, למשל, תוכלו להספיק לתקן או להכין מחדש אם משהו התקלקל. לא אופים בלחץ!

עוגת יום הולדת נהדרת משוקולד

חומרים:

1 ו-¾ כוסות קמח רגיל

2 כוסות סוכר

¾ כוס אבקת קקאו

2 כפיות סודה לשתיה

1 כפית אבקת אפייה

1 כפית מלח

1 כוס רוויון

½ כוס שמן

2 ביצים גדולות – L

1 כפית תמצית וניל

1 כוס קפה אספרסו

לזיגוג:

200 גר' שוקולד מריר קצוץ

1 כוס חמאה ללא מלח מומסת

3 כוסות אבקת סוכר

קורט מלח

½ כוס שמנת חמוצה

 

אופן ההכנה:

חממו תנור ל-180 מעלות. שמנו 2 תבניות עגולות 22-אינץ'. שטחו על משטח העבודה נייר אפייה, הניחו עליו את התבנית וסמנו את שוליה בעפרון, פעמיים. גזרו את הנייר בצורות העיגולים שנוצרו והניחו אותם בתחתית כל תבנית משומנת. ערבבו יחד היטב את כל החומרים היבשים בקערה גדולה. בקערה נוספת, הקציפו יחד את כל החומרים הרטובים מלבד הקפה. הוסיפו בזהירות את המרכיבים הרטובים לקערת החומרים היבשים וערבבו עד לקבלת תערובת במרקם אחיד. הוסיפו את הקפה וערבבו עד שאין גושים כלל. חלקו את התערובת באופן שווה לשתי התבניות והכניסו לתנור. אפו במשך כ-35 דקות. דקרו את העוגות בקיסם – אם הוא יוצא יבש, הוציאו את התבניות מן התנור והניחו להן להתקרר.

כאשר העוגות התקררו, הכינו את הזיגוג:

המיסו את השוקולד בסיר בן-מארי או בסיר קטן המוצב בתוך סיר גדול יותר מלא במים. ערבבו עד לתערובת חלקה והניחו בצד. בינתיים הקציפו את החמאה מעט בקערה נפרדת עד שנעשית בהירה יותר וחלקה. הוסיפו בהדרגה את אבקת הסוכר, המלח והווניל, וערבלו במהירות נמוכה עד לקבלת תערובת אחידה. ערבבו את השמנת החמוצה לתוך סיר השוקולד הנמס, והוסיפו את התערובת לקערת החמאה והסוכר. ערבבו היטב. אם התערובת מעט נוזלית, הניחו אותה במקרר למספר דקות.

עוגת שוקולד ליום הולדת

הוציאו את שני חצאי העוגה מן התבנית. מרחו כשליש מתערובת הזיגוג על גבי אחד החצאים, והניחו עליו את החצי השני. מרחו את שאר הזיגוג מעל העוגה ומכל צידיה.

בתיאבון!!

 

אולי יעניין אתכם לקרוא גם:

קישוטים לעוגת יום הולדת

lolypop
מותגים חמים שכולם אוהבים
שוקולד פררו רושה
שוקולד קינדר
שוקולד לינדט
שוקולד מילקה
שוקולד mm
עוגיות אוראו
שוקולד טורינו

*9242

  טלפון רב קוי
לוגו טסה שוקולד