עולם הממתקים של טאסא
וואטסאפ
דף הבית   >   חדשות ומאמרים   >   קישוטים לעוגת יום הולדת – מה הכי טרנדי בתחום?

קישוטים לעוגת יום הולדת – מה הכי טרנדי בתחום?

קישוטים לעוגת יום הולדת

טרנדים חדשים בתחום קישוטי העוגות נותנים לנו רעיונות, מאפשרים לנו להיות יצירתיים ולהכין עוגת יום הולדת יפה ומרשימה במיוחד. אז מהן הדרכים הכי טרנדיות לקשט את עוגת יום ההולדת שלכם? הנה כמה מהן:

טרנד הרטרו – עוגת יום הולדת של פעם

זוכרים את עוגות יום ההולדת המסורתיות מהתמונות הישנות של ההורים או הסבים? אז הן חוזרות – אחד הטרנדים החמים ביותר בתחום קישוטי עוגות יום הולדת הוא טרנד הרטרו – עיצוב עוגות בסגנון שהיה נפוץ בישראל של שנות השבעים והשמונים. כן, אנחנו מדברים על ציפויי שוקולד לא אחידים במיוחד, פיזור שבבי קוקוס או שוקולד מגורר מעל, פרחי קרם סוכר לבן המונחים בעזרת צנתר, נרות צבעוניים בתוך כני פלסטיק קטנים, קישוט עם סוכריות קטנות צבעוניות או עדשי שוקולד, וכד'. התוצאה היא אותנטית ונוסטלגית, ולרבים מאיתנו (מגיל מסויים ומעלה), מזכירה את הילדות שלנו, את האמהות והסבתות שלנו. היתרון הגדול של הטרנד הוא שהוא לחלוטין מתאים למתחילים או לכל רמת ידע ומיומנות. אין צורך בהשקעה בכלים מיוחדים ואין טכניקות מסובכות.

טרנד הגורמה – קישוטים לעוגת יום הולדת המענגים את החיך

טרנד חשוב נוסף בקישוט עוגות יום הולדת הוא טרנד הקולינריה הגבוהה, המחייב השקעה גם בחומרי הקישוט של העוגה ולא רק בחומרים המרכיבים אותה. יש מקום רב במסגרת הטרנד הנ"ל ליצירתיות וגיוון, אבל דבר אחד חייב להיות – הכל גורמה! תשכחו משוקולד פרה מגורר – אם אתם חייבים שבבי שוקולד, גררו שוקולד גודייבה בלגי מריר. קישוטים כגון כדורי פררו רושה או רפאלו גם הם יכולים להתאים, אגוזי מקדמיה או פיסטוקים הולכים חזק בטרנד, פירורי וניל שגורדו היישר מן הפולים ולא מתמצית מוכנה, מקלות קינמון ופרחים אכילים, ועוד ועוד. הטרנד מתאים למי שמוכנים להשקיע במרכיבים יקרים כדי להכין עוגה אנינה ומיוחדת עבור אדם אהוב שבאמת חשוב לכם.

טרנד האינסטגרם – קישוט שמצטלם הכי יפה

רשת האינסטגרם נתנה בוסט מטורף לתחום האפייה ומזה שנים היא קובעת את הטרנדים בו, כאשר כמעט מדי שבוע צצה עוגת להיט חדשה, מעוגת גבינה באסקית ועד יפנית, מסינבון ועד לקראנץ' פיסטוק. אבל עקרון אחד מחבר בין רוב העוגות שהפכו ללהיטים באינסטגרם – הן מצטלמות מטורף בשל שילובי צבעים מעניינים, דוגמאות או טקסטורות מעניינות, שילוב אלמנטים עיצוביים והפתעות לעיניים. אז אם העוגה שלכם מיועדת גם להעלאה לאינסטגרם ולא רק לאכילה כדי לשמח קרובים או חברים ביום הולדת, קחו בחשבון שתצטרכו גם לחשוב על איך העוגה שלכם תצטלם ומה יגרום לה לבלוט מעל לכל השאר. תוכלו לקבל רעיונות מלוחות השראה בפינטרסט, וכמובן ברשת האינסטגרם עצמה.

ואם לא אכפת לכם מטרנדים ואתם רוצים לקשט פריסטייל?

במקרה כזה, שכחו את כל מה שהסברנו עד כה, ולכו אחרי נטיות ליבכם. שלבו טרנדים, השתמשו בטכניקות כמו הדפסת עוגות אכילות, חיתוך לצורות, קישוט בקצפות וקרמים, הוספת פסלונים אכילים ממרציפן או שוקולד, שימוש בעלי זהב, ועוד ועוד, כאוות נפשכם ועל פי דמיונכם הפורה. בסופו של דבר, עוגת יום הולדת אהובה על כולם, ועיצוב הוא עניין של טעם. אז תתפרעו וצרו עוגת יומולדת כמו שאתם אוהבים – ועם הרבה אהבה לחתן או כלת יום ההולדת – זה מה שחשוב באמת.

שאלות נפוצות בנושא קישוט עוגות:

  1. באילו סוגי קישוטים אפשר להשתמש לקישוט עוגות?

קישוטים לעוגות יום הולדת יכולים לבוא באין סוף צורות וגדלים, שמאפשרים לכל אחד לעצב וליצור עוגות אישיות מרשימות. קישוטים מסורתיים כוללים סוכריות בצבעים שונים, פירות יבשים כמו קוקוס, צימוקים או תותים ומרנג צבעוני. ניתן גם להשתמש בקישוטים כמו סוכריות ג'לי, מקלות מרשמלו או פרחים מסוכרים. קישוטי נייר פופולריים הם הדגלונים. ניתן להתאים אותם לגילאי הילדים עם תמונות של גיבורי על, חיות ודמויות מצוירות.

קישוטים טבעיים כמו פירות העונה, אגוזים וזרי פרחים מוסיפים צבע וטריות. תותים, דובדבנים, תפוחים ובננות מתאימים היטב לעיטור העוגה. ניתן גם להשתמש בעלים של תות שדה או נענע ליצירת טקסטורה ירוקה מרעננת. עיטורי שוקולד, קרם או זיגוג מוסיפים יוקרה וטעם לעוגה. שכבות של גנאש, ריבת חלב, קרמל ושוקולד יוצרות מרקמים עשירים וצבעוניים. ניתן גם ליצור צורות שוקולד, כוכבים או אותיות לרגל החגיגה.

אפשרויות הקישוט אינסופיות – אנחנו מעודדים אתכם להיות יצירתיים וליהנות מהתהליך!

  1. מהו הקישוט הכי פופולרי ונפוץ לעוגות יום הולדת?

הקישוט הכי נפוץ ואהוב על ילדים בכל הגילאים הוא סוכריות צבעוניות, בצורות של כוכבים, לבבות או פרחים, ועוד. הסוכריות מוסיפות צבע, מתיקות וגיוון לעוגה. יתרונותיהן הם שהן זולות יחסית, ניתנות להשגה בקלות בכל מכולת או חנות ממתקים, הן עמידות וקל לעבוד איתן. ניתן לקנות אותן באריזות גדולות מראש ולאחסן לשימושים חוזרים. אפשר לפזר אותן על גבי קרם העוגה, ליצור מהן פסים צבעוניים, להדביק בודדות סביב שולי העוגה או אפילו לעצב מהן צורות ודמויות. ילדים אוהבים מאד את המרקם והטעם המתוק של הסוכריות ואת מגוון הצבעים והצורות. לכן סוכריות הן בחירה בטוחה שהופכת כל עוגת יום הולדת רגילה ליצירה צבעונית ושמחה.

  1. איך בוחרים קישוטים מתאימים לגיל הילד/ה?

חשוב להתאים את הקישוטים לגילאי הילדים. לדוגמה, לגיל הרך עד גיל 5, מומלץ לבחור קישוטים עליזים וצבעוניים כמו דמויות מצוירות, בעלי חיים, כדורי פורחים או לבבות. חשוב להימנע בגיל הזה מקישוטים העלולים להיתקע בגרון ולגרום לחנק.

בנים ובנות בגילאי בית הספר היסודי (6-12) ישמחו לראות גיבורי על, זמרים ושחקנים אהובים עליהם מעטרים את העוגה. כדאי לבחור נושאים הקשורים לתחומי העניין שלהם כמו ספורט, ריקוד, סרטים, וכד'.

עוגות למתבגרים בגילאי חטיבת הביניים והתיכון (13-18) יכולות להתקדם לעיצובים מעניינים ובוגרים יותר, עם שילוב של פירות טריים, פרחים או קישוטי שוקולד. חשוב גם להתחשב בהעדפותיהם האישיות.

המלצתנו היא להיות יצירתיים ולא לפחד לנסות קישוטים מגוונים – הילדים בטוח ישמחו לראות את המאמץ והאהבה שהשקעתם בעיצוב עוגת יום ההולדת שלהם!

  1. האם אפשר להשתמש בקישוטים טבעיים כמו פירות וירקות?

שילוב של פירות וירקות טריים הוא דרך מצוינת להפוך את עוגת יום ההולדת לבריאה, מיוחדת וטעימה. השימוש בפירות וירקות עונתיים מוסיף גוונים עזים וטעמים מתוקים ללא תוספת סוכר או חומרים מלאכותיים. אפשר לחתוך פירות כמו תותים, דובדבנים, מנגו או קיווי לפלחים או כוכבים ולפזר מסביב לעוגה. תפוחים, אגסים ולימונים מתאימים לחיתוך לצורות שונות באמצעות חותכני עוגיות בצורות של כוכבים, לבבות או עלים.

כדי ליצור עיטורים מיוחדים אפשר גם לחתוך פרוסות דקיקות של גזר או סלק באמצעות מנדולינה. חשוב להקפיד לשטוף היטב את הירקות והפירות לפני השימוש, ולהשתמש רק בפירות וירקות טריים. פירות יבשים כמו צימוקים, קוקוס ותות שדה גם הם אפשרות נהדרת להוספת מרקם וגוון. שימו לב לאלרגיות מזון אפשריות לפני השימוש בפירות מסוימים כמו תותים או קיווי. ובהחלט ניתן ליהנות מיופיים וטעמם המתוק של פירות וירקות טריים כקישוט אופנתי ובריא לעוגה!

  1. מה עדיף – קישוטים מוכנים או ביתיים? מה היתרונות והחסרונות?

יש יתרונות וחסרונות לשני הסוגים של קישוטי עוגות – מוכנים מראש או ביתיים: קישוטים מוכנים יכולים לחסוך זמן רב של הכנה, והם בדרך כלל אחידים ומקצועיים במראם. בימינו, המגוון והאיכות שלהם מאפשרים יצירת עוגות מרשימות מאד תוך דקות ספורות. חסרונם הוא שהם סטנדרטיים, ועלולים להיראות פחות אישיים ומקוריים.

לעומת זאת, קישוטים ביתיים יוצרים מראה אותנטי וייחודי יותר. בנוסף הם מאפשרים להתאים את העיטורים במדויק לגיל הילדים ולהעדפותיהם. חסרונם הוא שהם דורשים השקעת זמן רבה יותר בהכנה, ולעיתים קשה יותר להגיע לתוצאה אחידה ומקצועית.

לכן המלצתנו היא לשלב בין האפשרויות – למשל, להשתמש בקישוטי נייר או סוכריות מוכנים אך להוסיף אלמנט אישי כמו שלט עם שם הילד או קישוטים הקשורים לתחביביו. כך ניתן לחסוך בזמן אך עדיין ליצור מראה מיוחד ואישי לכבוד החגיגה.

  1. כמה זמן לפני המסיבה מומלץ להתחיל להכין/ לקנות קישוטים?

אנחנו ממליצים להתחיל לחשוב על קישוטי העוגה כשבועיים עד שבוע לפני האירוע. אם בכוונתכם להכין קישוטים בעבודת יד, כדאי להקדיש לכך מספר ימים כדי שלא יהיה לחוץ. תוכלו לפרוס את ההכנות על פני מספר ימים וליהנות מהתהליך היצירתי עם הילדים.

אם אתם מעדיפים לרכוש קישוטים מוכנים, עדיף לעשות זאת כשבוע מראש למקרה שתצטרכו להזמין מוצרים שאינם מצויים במלאי או לבצע מספר רכישות עד שתמצאו את הפריטים המתאימים ביותר.

יום או יומיים לפני האירוע אפשר כבר להתחיל בעיטור העוגה עצמה. חשוב לוודא שכל הציוד והחומרים הנדרשים יהיו זמינים ותקינים מבעוד מועד.

תכנון מראש יאפשר לכם ליהנות מהתהליך בלי לחוש תחת לחץ זמן. שתהיה לכם עוגה מקושטת יפהפייה וחגיגה שמחה!

  1. איך שומרים על קישוטי העוגה טריים ושלמים עד המסיבה?

ראשית, מומלץ לאחסן את קישוטי העוגה בתוך קופסאות אטומות היטב או שקיות ניילון סגורות, כך הם יישמרו יבשים ונקיים.

שנית, ניתן להניח את העוגה המקושטת בתוך כלי מתאים לאחסון עוגות, וכך להגן על הקישוטים מפני לחות, אבק או זרימת אוויר.

במידת הצורך, שמרו את העוגה המקושטת במקרר עד לרגע לפני ההגשה כדי לשמור על הקרמים שלה לחים וטריים. חשוב לוודא שהקישוטים עצמם לא יבואו במגע ישיר עם תא הקירור כדי שלא ייפגמו.

  1. מהם הכללים לגבי קישוט עוגות לילדים עם אלרגיות מזון?

בבואנו לקשט עוגות לילדים עם אלרגיות מזון, יש מספר כללים חשובים להקפיד עליהם:

ראשית, חשוב מאד לברר את סוג האלרגיה, את רמתה ואת המזונות האסורים על הילד. יש להימנע לחלוטין משימוש במרכיבים אלו בעוגה או בקישוטיה. אם ילדים נוספים מהמשפחה, הגן או בית הספר אמורים לאכול מן העוגה, יש לברר מראש אם מישהו מהם סובל מאלרגיה למזון מסויים.

שנית, יש להקפיד על ניקיון יסודי של כל כלי העבודה ומשטחי העבודה על מנת למנוע זיהום משני של העוגה באלרגנים. מומלץ להימנע משימוש בקישוטים מוכנים מראש העלולים להכיל שאריות של אלרגנים, ולהעדיף קישוטים טבעיים כמו פירות או ירקות המותרים לכל הילדים.

אם בכל זאת העוגה מכילה אלרגנים, חובה לסמן אותה בבירור ככזו ולהדריך את הילדים שלא לאכול ממנה ללא אישור מוקדם מההורים.

  1. איך מקשטים עוגת שוקולד מרשימה?

עוגות שוקולד הן מהעוגות המועדפות ביותר על ילדים ומבוגרים כאחד. ניתן להפוך כל עוגת שוקולד פשוטה ליצירת אומנות אמיתית עם מעט יצירתיות.

אחד הקישוטים הקלאסיים לעוגות שוקולד הוא זיגוג שוקולד לבן, סוכר או קרמל. אפשר לצקת את הזיגוג על גבי העוגה או לטפטף בעזרת כף על מנת ליצור אפקט מגניב מיוחד. פיסות שוקולד, שוקולד צ'יפס או אגוזים קצוצים גם הם תוספת נהדרת.

פירות כמו תותים, דובדבנים ובננות יכולים להוסיף ניגוד מושלם של טעמים וגוונים. אפשר לחצות ולתבל אותם בשוקולד מומס לאפקט דקורטיבי.

פרחי שוקולד, פירות מסוכרים או יבשים יוסיפו נופך של תחכום לעוגה. הזלפת חומרי גלם בהירים מאד כמו מרשמלו או קצפת ייצרו עם השוקולד הכהה ניגוד יפהפה.

  1. אילו צבעים מומלץ לבחור לעוגת יום הולדת?

ניתן תמיד ללכת על הבחירה הקלאסית והבטוחה של גווני לבן, ורדרד וסגלגל – צבעים המזוהים מסורתית עם עוגות יום הולדת וחגיגות. אפשר לבחור צבעים המזוהים עם גיל הילד או העדפותיו, למשל צהוב עליז לפעוטות, כחול וצהוב לאוהדי קבוצת כדורגל מסויימת, וכד'.

ניתן גם להתאים את צבעי העוגה לנושא החגיגה, לדוגמה צבעי קרקס למסיבת יום הולדת בנושא, שחור-לבן לאירוע אלגנטי או צבעי קשת לאירועים קסומים בנושא חדי-קרן או פיות.

ולבסוף – אפשר תמיד לשלב בין מספר גוונים וליצור שילוב צבעוני, שמח ואישי. ילדים אוהבים צבעים בהירים ועזים!

  1. כמה זמן לפני אכילת העוגה מומלץ להוסיף קרמים וקישוטים?

אנחנו ממליצים להוסיף קרמים, גנאש, קצפות זיגוגים וקישוטים אכילים אחרים לעוגה לכל המאוחר שעה או שעתיים לפני ההגשה.

קרמים על בסיס חמאה, שמנת או גבינה רכים ועדינים ונוטים להתייבש או להיסדק אם הם מונחים זמן רב. לעומת זאת, קרמים על בסיס קצפת או גנאש יכולים לשרוד מספר שעות במקרר לפני ההגשה.

גם זיגוגים, ריבות ושאר קישוטים מתוקים שנוטים לקשט בהם עוגות מומלץ להוסיף סמוך ככל האפשר למועד האירוע, כדי שלא יתייבשו או ידבקו מדי לציפוי העוגה.

קישוטים יבשים כמו פירות קלויים, אגוזים, שבבי שוקולד או סוכריות צבעוניות אפשר להוסיף זמן רב יותר מראש.

  1. מה עושים אם נשבר קישוט שהכנתי בעבודה רבה?

אנחנו מבינים את האכזבה והתסכול כשקישוט שטרחתם עליו רבות נשבר בטעות. הדבר החשוב ביותר הוא לא לאבד עשתונות ולזכור שמדובר רק בעוגה – האווירה והחברה הטובה הן העיקר! נשימה עמוקה וחיוך רחב יעזרו לכם להתייחס לעניין בפרופורציות ולהמשיך הלאה בשמחה. במידת האפשר, נסו לתקן את הנזק ולהציל חלקים מהקישוט. הדבקה מחדש, מילוי חורים בקרם או זיגוג, או סידור מחדש של חלקי הקישוט יכולים להסתיר רבים מהפגמים.

אם הקישוט אבוד לחלוטין, שקלו להוסיף במהירות קישוט חלופי פשוט יותר כמו פרחים טריים, פירות או סוכריות צבעוניות, או להסירו לחלוטין.

  1. האם אפשר למחזר קישוטים מעוגות קודמות? איך?

עם מעט יצירתיות, ניתן למחזר הרבה מקישוטי העוגות, לשמור אותם לשימושים חוזרים וגם לחסוך כסף!

אם נותרה לכם כמות מקישוטים עמידים ויבשים כמו סוכריות גומי, פירות יבשים, שבבי שוקולד וכד', ניתן  לאחסן אותם במקום קריר, מוצל ויבש לתקופה של מספר חודשים לשימוש חוזר.

אפשר לנקות, לייבש ולאחסן חלק מקישוטי הסוכר והנייר, ולהשתמש בהם שוב בעוגות עתידיות.

פריטים לא אכילים כמו נרות, שלטים מעץ או פלסטיק וקישוטי בד ניתנים גם הם לשימושים חוזרים רבים. יש לשטוף ולייבש אותם היטב לפני האחסון.

אין צורך להתחיל מהתחלה עם כל עוגה חדשה. חסכו זמן וכסף והשתמשו בחוכמה בקישוטים קיימים. למחזר זה כיף וגם עוזר להגן על כדור הארץ שלנו!

  1. כמה עולה בממוצע לקשט עוגת יום הולדת בגודל בינוני?

המחיר של קישוט עוגת יום הולדת בגודל בינוני יכול לנוע בין עשרות שקלים ספורים לבין מאות שקלים, בהתאם לסוג החומרים ומורכבות העיצוב. עבור קישוט בסיסי ופשוט עם סוכריות גומי, שוקולד וקצפת, המחיר הממוצע יהיה כ-20-80 ש"ח. אם מוסיפים קישוטים מוכנים איכותיים או יוקרתיים יותר כגון פרחים מסוכרים, קישוטי נייר מעוצבים, תוספות אכילות או דמויות שוקולד, המחיר עולה לכ-80-200 ש"ח בממוצע.

לעוגה מעוצבת מקצועית ברמה גבוהה עם קישוטים אישיים, פרטים קטנים ועבודת יד רבה, המחיר יכול בקלות להגיע ל-300 ש"ח ומעלה.

  1. איך לא מקלקלים את הציפוי של העוגה בזמן הוספת הקישוטים?

ישנם מספר טיפים שימושיים כדי למנוע קלקול או סדקים בציפוי החלק והמבריק של העוגה כשמוסיפים אליו קישוטים:

וודאו שהציפוי יבש לחלוטין לפני הוספת קישוטים.  אם הוא עדיין דביק או רטוב, הדבר עלול לגרום לקילופו או ניתוקו מהעוגה כאשר מוספים אליו פריטים. השתמשו בכפות וכלים מתאימים עדינים ככל האפשר כשאתם מעבירים ומסדרים קישוטים על גבי העוגה, מבלי ללחוץ או לגעת בפני השטח. אל תניחו פריטים כבדים ישירות על ציפוי העוגה – תמכו בהם בעזרת מקל או קיסם למניעת שקיעות ושברים.

  1. מהן הטעויות הנפוצות בקישוט עוגות יום הולדת?

הטעות הנפוצה ביותר היא חוסר תכנון מוקדם של העיצוב והצבעים. רצוי מאוד לחשוב מראש על תיאום הקישוטים כך שייווצר מראה אחיד והרמוני.

בחירת קישוטים לא מעשיים שמתפוררים, נופלים או נשברים בקלות רבה מדי היא טעות נפוצה נוספת. עדיף לבחור בקישוטים העשויים מחומרים יציבים, במיוחד אם אינכם אופים מומחים.

טעות אחרת היא הוספת קישוטים רבים מדי שמכבידים על העוגה ועלולים להתמוטט פנימה או ליצור מראה מקושקש מדי ולא אסתטי.

חוסר זהירות בעבודה עם קישוטים עדינים כמו קצפת או זיגוגים עלול גם הוא להתרחש לעיתים קרובות. כדאי להקפיד לעשות זאת כשאתם מסוגלים להיות סבלניים ורגועים, ולעבוד בעדינות ובזהירות.

חוסר שמירה נכונה על העוגה המקושטת לפני האירוע הוא טעות שכיחה ביותר. הקפידו על הכללים והטיפים שהזכרנו כאן כדי שזה לא יקרה גם לכם.

  1. איפה אפשר למצוא השראה ורעיונות לקישוט יצירתי?

באינטרנט וברשתות החברתיות – אתרי אופנה ועיצוב מלאים בהמון תמונות ומדריכים להשראה. גם בפינטרסט, אינסטגרם ויוטיוב תוכלו למצוא רעיונות נהדרים.

ספרי עיצוב ואפייה – ספרים ייעודיים לעיצוב עוגות וקישוט מאפים מציעים טכניקות מגוונות ורעיונות יפיפיים. בדקו בספרייה או בחנויות הספרים.

מגזיני בישול ואופנה – מגזינים בתחום העיצוב, האפייה והאופנה מלאים בהשראה לצבעים, קישוטים ועיצובים מעודכנים ואופנתיים.

חנויות יצירה וממתקים – חנויות לאמנות, ציוד יצירה ועבודות יד מציעות חומרים שאפשר לשלב בקישוטי עוגות בדרכים מקוריות.

סביבה וטבע – הסתכלו מסביב! פרחים ,עלים, פירות וחומרי טבע אחרים יכולים להוות השראה לעיצובים יפים.

צוותי חנויות טסה מחכים לכם בסניפים ובחנות האונליין שלנו, בהן תמצאו מגוון ענק של אמצעי וכלי קישוט לעוגות ורעיונות קישוטים לעוגת יום הולדת שיעזרו לכם ליצור עוגה יפהפייה ומשמחת. פנו אלינו לייעוץ ונשמח לעזור.

יום הולדת שמח!

אולי יעניין אתכם גם – 

שקיות הפתעה מוכנות ליום הולדת – כל הטיפים לשקיות מושלמות

lolypop
מותגים חמים שכולם אוהבים
שוקולד פררו רושה
שוקולד קינדר
שוקולד לינדט
שוקולד מילקה
שוקולד mm
עוגיות אוראו
שוקולד טורינו

*9242

  טלפון רב קוי
לוגו טסה שוקולד