עולם הממתקים של טאסא
וואטסאפ
דף הבית   >   חדשות ומאמרים   >   שוקולדים מחו"ל – אילו שוקולדים מיובאים מומלצים במיוחד?

שוקולדים מחו"ל – אילו שוקולדים מיובאים מומלצים במיוחד?

שוקולדים מחו"ל

כולנו מתגעגעים לדיוטי פרי ולחו"ל, גם בשביל השוקולדים. בדיוטי פרי נמכרים מותגי שוקולדים מיובאים שלרוב לא ניתן למצוא בחנויות ובסופרמרקטים ברגילים בארץ, או שהם נמכרים בהם במחירים גבוהים יותר. אך ברשתות ממתקים מתמחות ניתן למצוא אותם, ומותגים רבים נוספים במחירים ומבצעים שהופכים את הקנייה למשתלמת מאד, לעיתים קרובות אפילו יותר מהדיוטי פרי. שוקולדים מחו"ל אינם כולם אחידים באיכותם ובהרכבם, וכדאי לדעת יותר לפני שקונים שוקולדים מיובאים רק בשל עטיפתם המנצנצת. ישנם מותגים העומדים בסטנדרטים האירופאיים המחמירים, ומרכיביהם איכותיים, טריים ואף בריאים יותר, לעומת מותגים אחרים שהם אולי זולים אך מרכיביהם בריאים פחות, ואולי אף מזיקים. אז אילו שוקולדים מחו"ל מומלצים במיוחד? הנה סקירה קצרה:

שוקולדים מחו"ל – האם שוקולד שוויצרי או שוקולד בלגי עדיין מובילים?

שוקולדים מיובאים - שוקולד בלגי

כן, בהחלט. המיתוס של שוקולד שוויצרי או שוקולד בלגי עדיין תופס, ואלו נחשבים גם היום לפסגת האיכות בייצור שוקולד. שוקולד גודייבה הבלגי, למשל, הוא שם-דבר ועדיין נמכר בכל העולם כמותג עילית. המותג, שחוגג בקרוב מאה שנה להיווסדו, ממשיך להחזיק בחנות השוקולד המפורסמת בכלבו "הרודס" בלונדון, ועד לפני כמה שנים בנו של מייסד החברה עדיין ייצר בה שוקולד, על פי המתכונים והשיטות של אביו. הוא גם האחראי למתכון המפורסם ביותר של החברה – טראפל מוס שוקולד מצופה באבקת קקאו. גודייבה מייצרת המון סוגי שוקולד – טראפלס, פרלינים, בונבוניירות, ליקר שוקולד, ועוד. מדי שנה החברה מוסיפה כ-40 טעמים חדשים למבחר הפרלינים שהיא מיייצרת, ובנוסף מוציאה גרסאות מיוחדות ומוגבלות לחגים ועונות שנה שונות. מוכרים ומוערכים שוקולדים בלגיים נוספים כמו למשל המותג ליאונידס (Leonidas).

שוקולד שוויצרי

שוקולד רגוסה (Ragusa) הוא מותג שוקולד פרימיום שוויצרי הקיים כבר יותר מ-74 שנה ואחד הפופולריים בשווייץ ובעולם כולו. גם חברת רגוסה מייצרת פרלינים מעולים, והפרלינים שלה הם מחומרים טבעיים בלבד. המוצר המוכר והאהוב ביותר של החברה הוא פרלין עם אגוזי לוז שלמים המיוצרים על פי מתכון מסורתי שהגו מובילי החברה כבר בשנת 1942.

שוקולד היידי (Heidi) נולד במוחם של שלושה צעירים שוויצרים – יורג לאדראך, קונרד האפנר ומאסימו פאלומבו בשנת 1994. למרות שהוא פחות ותיק ממותגים אחרים (ולמרות זאת כבר בן קצת פחות מ-30), הוא זוכה לאהדה רבה בכל אירופה, שבחים ופרסים עבור איכות מוצריו, חדשנותם והמגוון הרחב של המוצרים, המאפשר לכל אחד למצוא את הממתק האהוב עליו ביותר. כיום השוקולד מיוצר ברומניה, עם סניפים בכל העולם.

מותג שוויצרי מוכר מאד נוסף שעדיין נמכר ואהוב בכל העולם הוא כמובן שוקולד לינדט (Lindt).

שוקולדים מיובאים מתוצרת קדבורי

קדבורי (Cadbury) הוא מותג בריטי וותיק ואהוב בכל העולם, ויש האומרים כי הספר והסרט "צ'רלי ובית החרושת לשוקולד" קיבלו את השראתם ממנו. חברת קדבורי במקורה היתה חברה משפחתית קטנה, שהלכה והתפתחה, עד שנמכרה לבסוף לידיים תאגידיות, שהקפידו לשמור על איכות המוצרים והנראות המוכרת שלהם – עטיפה סגולה עם פס לבן ולוגו החברה. קדבורי מייצרת סוגים רבים מאד של ממתקי שוקולד – בר שוקולד קטן, גדול וענק, בטעמי שוקולד חלב או מריר, עם או בלי תוספות ומילויים כגון אגוזי לוז, קרם אגוזים, וופל, ועוד. על המדפים תמצאו גם נגיסי קרמל ודבש עם שוקולד, חטיפי בריאות עם שוקולד, עוגיות שוקולד קדבורי, ומוצרים רבים נוספים. כל המוצרים נבדקים בקפידה ועומדים בתקני האיחוד האירופי.

 

שוקולדים מחו"ל שכולם מכירים כבר היטב בישראל הם מותגים כגון הרשי, סניקרס, m&m, ומארס האמריקאים, וגם לואקר ופררו האיטלקיות (פררו אחראית גם למותג הקינדר, שרבים סבורים כי הוא גרמני או שוויצרי). אך בעשור האחרון, עם העלייה במספר הביקורים של ישראלים בחו"ל וחידוד החיך הישראלי, ישראלים רבים שמחים לטעום מותגים איכותיים ומיוחדים של שוקולד, שוקולדי בוטיק ומותגים שעד כה היו מוכרים פחות בישראל.

ההמלצה שלנו היא – המשיכו לטעום שוקולדים חדשים, לחפש טעמים מפתיעים ולגוון, לענג את החיך ולהרחיב את המנעד שלו עם שוקולדים ברמת פרימיום וגלו מהו הטעם הבא שיהיה הפייבוריט שלכם לתקופה הקרובה. זה כל הכיף.

lolypop
מותגים חמים שכולם אוהבים
שוקולד פררו רושה
שוקולד קינדר
שוקולד לינדט
שוקולד מילקה
שוקולד mm
עוגיות אוראו
שוקולד טורינו

*9242

  טלפון רב קוי
לוגו טסה שוקולד