עולם הממתקים של טאסא
וואטסאפ
דף הבית   >   חדשות ומאמרים   >   הסיפור מאחורי שוקולד רגוסה Ragusa וטורינו – Torino

הסיפור מאחורי שוקולד רגוסה Ragusa וטורינו – Torino

Swiss Chocolate

מאחורי שוקולד רגוסה (יש כאלה הכותבים "רגוזה" בעברית) – Ragusa עומד אחד הסיפורים הקלאסיים והמרגשים בעולם השוקולטיירים, וגם אחד הידועים שבהם. מותג שוקולד רגוסה הותיק, השייך לחברת קמיל בלוך (המייצרת גם את שוקולד טורינו Torino), אהוב בכל העולם וגם בישראל. הנה סיפורו:

שוקולד שוויצרי בן (כמעט) 80 שנה

הרעיון לייצור שוקולד רגוסה נולד לפני כ-80 שנה, ב-1942, ממש באמצע מלחמת העולם השנייה. אירופה כולה, גם שווייץ הניטרלית כביכול, היתה בעיצומו של משבר ענק ומצוקת חומרי גלם ומשאבים ניכרה בכל התעשיות, ובעיקר בתעשיית המזון. היה קשה להשיג כמויות מספיקות מחומר גלם יקר וייחודי כמו פולי קקאו, שיובאו ממדינות חמות ורחוקות. אך ליזם ותעשיין מזון שווייצרי בשם קמיל בלוך מהעיר ברן, שבה היה לו מפעל לשוקולד כבר משנת 1929, היה רעיון שיוכל לפתור את הבעיה. הוא השתמש באגוזי לוז טחונים ושלמים כדי למלא את חטיפי השוקולד שהמפעל שלו ייצר. השוקולד ותערובת האגוזים נוצקו לסירוגין בשכבות זו על גבי זו בתוך תבניות מלבניות. כאשר השכבות התקררו מעט והתקשו, נוצרו חטיפי שוקולד מלבניים טעימים להפליא. קמיל ביקר בעברו בקרואטיה, שם התאהב בעיר רגוסה, שהיום נקראת דוברובניק. שמה של העיר מצא חן בעיניו, והוא בחר בו לחטיפי השוקולד שלו. כך בא לעולם לראשונה שוקולד רגוסה.

 

קמיל בלוך

מיתוג שוקולד רגוסה

כבר לפני 80 שנה הבין קמיל שלא רק טעמו של השוקולד חשוב, אלא גם המיתוג שלו, ובמיוחד – האריזה. גם שוקולד העשוי מהחומרים המשובחים ביותר והטעים ביותר לא יימכר היטב ללא אריזה שתקדם את מכירתו בשוק הממתקים הקשוח. קמיל דאג שתעוצב עבור החטיף שלו אריזה מלבנית מתאימה, אלגנטית בצבעי שחור ולבן עם ציור אגוזי לוז על גביה. בחירתו היתה מוצלחת, ועם יציאתו לשוק הפך השוקולד לפופולרי מאד ונחטף מן המדפים. עד היום, זהו אחד ממותגי השוקולד המובילים והאהובים באירופה ובעולם כולו.

 

Ragusa Chocolate

 

קמיל היה איש שיווק מבריק והבין מהרגע הראשון את חשיבותו של הפרסום להצלחת המותג שלו, ולכן מההתחלה דאג למודעות פרסומת המציגות את שם ועיצוב המותג. מהרגע שזה היה אפשרי, כבר ב-1965, החלו להופיע גם פרסומות טלוויזיה של המותג במקומות שונים בעולם. ב-1970 הופיעה פרסומת הטלוויזיה הראשונה בצבע של רגוסה, ומאז ממשיכה החברה להציג פרסומות חדשות מדי תקופה.

בסוף שנות השמונים החליטה חברת קמיל בלוך לעדכן את אריזת המוצר לאריזה צבעונית המתאימה יותר לתקופה.

שמירה על מסורת השוקולד המפוארת

עד היום ממוקמת מפקדת חברת קמיל בלוך בעיר ברן שבשווייץ, והיא מנוהלת על ידי צאצאיו של קמיל, השומרים על המתכון המקורי שהגה עבור שוקולד רגוסה ועל צורתו המסורתית של החטיף. דניאל בלוך, נכדו של קמיל, הוא המנהל הכללי של החברה היום. מצד אחד, הוא שותף למטרת המשפחה לשמור על מסורת השוקולד המפוארת שלה, אך מצד שני מקפיד לסייע לחברה להתפתח ולהתאים את עצמה לזמנים על ידי יצירת טעמים חדשים ומגוונים לממתקים שהיא מייצרת. כך הגיעו לשוק במשך השנים שוקולד רגוסה Noir, שוקולד רגוסה Blond, וטעמים רבים נוספים, כולל מילויים וציפויים שונים, מהדורות מיוחדות וחד-פעמיות ושוקולדים נוספים כגון שוקולד טורינו Torino שהחברה מייצרת.

שוקולד רגוסה Ragusa

 

חברת טסה מציעה בארץ את שוקולד רגוסה הנפלא מזה שנים רבות, והוא נמכר בכל עת בגרסאות שונות בכל חנויות הרשת. ישראלים רבים שלא הכירו את השוקולד לפני כן למדו בהדרגה להכירו והתאהבו בו, וכיום הוא אחד מן הממתקים הנמכרים ביותר בחנויות טסה. אם עדיין לא יצא לכם לטעום את השוקולד הנהדר, בואו לנסות אותו באחת מן החנויות שלנו, או הזמינו אותו באתר חנות האונליין שלנו – online.tasa.co.il.

lolypop
מותגים חמים שכולם אוהבים
שוקולד פררו רושה
שוקולד קינדר
שוקולד לינדט
שוקולד מילקה
שוקולד mm
עוגיות אוראו
שוקולד טורינו

*9242

  טלפון רב קוי
לוגו טסה שוקולד