עולם הממתקים של טאסא
וואטסאפ
דף הבית   >   חדשות ומאמרים   >   חג שבועות – מתנות חלביות

חג שבועות – מתנות חלביות

חג שבועות - מתנות חלביות

מתארחים לארוחת חג חלבית בשבועות? מדוע שלא לשמח ולסייע למארחים במתנות חלביות שכל אחד ישמח לקבל?

חג שבועות 2021 – חגיגה של ממש!

חג השבועות הזה משמח כפליים מהרגיל, משום שסופסוף אנחנו חוזרים לחגוג אותו בחיק משפחותינו במקום בזום, ויכולים ליהנות מארוחת חג כהלכתה. ארוחת חג השבועות היא מיוחדת, משום שהיא היחידה מבין כל ארוחות החגים שמתקיימת על טהרת מוצרי החלב, ולכן מאפשרת טעימה של מאכלים שבדרך כלל איננו זוכים ליהנות מהם בארוחות החג האחרות. עובדה זו מזמנת גם חשיבה על מתנות מתאימות למארחים – מתנות שיתאימו לחג המיוחד ולמאפייניו.

מתנות לחג השבועות – מה כדאי להביא?

בכל חגי ישראל, מתנה פופולרית מאד היא מארז מתוק – חבילת שי מלאה ממתקים ופינוקים מתוקים אחרים. בשבועות אפשר לנצל את ההזדמנות ולבחור הפעם בממתקים חלביים שמרכיביהם כוללים חלב, חמאה ושמנת. ממתקים אלה איכותיים יותר וטעימים הרבה יותר ממתקי הפרווה שלעיתים אנו נאלצים להסתפק בהם בחגים האחרים. כך אפשר ליצור מארזים מתוקים הכוללים עוגיות חמאה עשירות, שוקולדים חלביים מן הארץ ומחו"ל, ועוד. אבל אם יש לכם קצת זמן וכח, כדאי להכין מתנה מתוקה בעצמכם, ולזכות בכל המחמאות, ההערכה ובעונג לצפות בכולם נהנים מן המתנה שלכם.

מתנות מתוקות חלביות לחג השבועות

המומחים שלנו אספו עבורכם כמה רעיונות ברמות קושי שונות למתנות חלביות שתוכלו להביא או להגיש בארוחת שבועות:

גלידת שמנת ביתית

אם אין לכם עדיין מכונת גלידה, אתם מפסידים ממש, אבל גם בלעדיה תוכלו להכין גלידה סופר-טעימה שתעלף את כל הטועמים אותה. תזדקקו לארבעה מרכיבים בלבד – 4 ביצים, 5 כפות סוכר, 1 חב' שמנת מתוקה, 100 גר' פקאן סיני – פקאן מסוכר. הקציפו את חלבוני הביצים בנפרד עם 2 כפות סוכר, ואת חלמוני הביצים בנפרד עם 2 כפות סוכר נוספות. הקציפו בנפרד את השמנת המתוקה עם כף סוכר אחת. קצצו דק את הפקאנים המסוכרים. ערבבו הכל בשיא הזהירות, העבירו לכלי סגור והקפיאו לפחות ל-24 שעות. קלי קלות וטעים למות!

עוגת גלידה מצופה שוקולד

מרכיבים: 300 גר' עוגיות לוטוס או ביסקוויטים או אוראו; 6 כפות חמאה מומסת; 1 או 2 חב' גלידות איכותיות שאוהבים; ציפוי – 3 כפות חמאה, 300 גר' שוקולד מריר איכותי, ½ כוס חלב, 1 כפית תמצית וניל או גרגירי וניל מתרמיל; 1 חב' שמנת מתוקה.

מוציאים את הגלידות להתרכך מחוץ למקפיא. בינתיים, טוחנים או מועכים את העוגיות או הביסקוויטים לאבקה אחידה, מוסיפים את החמאה המומסת ולשים לבצק. מרפדים בבצק תחתית תבנית אפייה עגולה (24 ס"מ). מורחים את הגלידות במספר שכבות זו על גבי זו מעל הבצק. אם רוצים פרוסה ראויה לאינסטגרם, פזרו מעט אבקת קקאו או קפה בין שכבה לשכבה של גלידה. מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקפיא. בסיר קטן על אש מינימלית ממיסים את שאר החמאה, השוקולד המריר. מוסיפים את החלב והווניל ומערבבים היטב. מוציאים את התבנית הקפואה, שופכים מעליה את תערובת הציפוי ומחזירים להקפאה. לפני ההגשה מקציפים את השמנת ומקשטים את העוגה מלמעלה באמצעותה. אנו ממליצים מאד לשחק עם טעמי הגלידה, לערבב ווניל עם ריבת חלב, פיסטוק, קרמל, שוקולד, וכו'.

כופתאות גבינה מלוחות-מתוקות

מרכיבים: 500 גר' גבינת ריקוטה או מסקרפונה; ביצה אחת; 2 כפות סולת; 2 כפות קמח; 1 כפית סוכר; קורט מלח. ציפוי – 200 גר' פירורי לחם ללא תיבול, חמאה לטיגון.

מערבבים היטב את כל החומרים עד לתערובת חלקה ללא גושים. משאירים לנוח כרבע שעה. בינתיים מרתיחים מים עם קורט מלח. יוצרים כדורים מן התערובת ומבשלים אותם כעשר דקות במים הרותחים. במחבת נפרד משחימים את פירורי הלחם בחמאה לטיגון. מגלגלים את הכופתאות המבושלות בתערובת פירורי הלחם עד לכיסוי מכל הצדדים. מוציאים ומצננים, מפזרים מעל מעט קינמון ואבקת סוכר. ניתן להגיש עם קצפת בצד, או למלא את הכופתאות בעזרת מזרק בריבת חלב, סירופ שוקולד ואפילו סירופ מייפל, או כל מילוי מתוק אחר שאתם אוהבים. הגישו בטמפרטורת החדר וכל האורחים יעופו עליכם.

חג שבועות שמח!

lolypop
מותגים חמים שכולם אוהבים
שוקולד פררו רושה
שוקולד קינדר
שוקולד לינדט
שוקולד מילקה
שוקולד mm
עוגיות אוראו
שוקולד טורינו

*9242

  טלפון רב קוי
לוגו טסה שוקולד