עולם הממתקים של טאסא
וואטסאפ
דף הבית   >   חדשות ומאמרים   >   מחקרי שוקולד – מה גילו החוקרים אודות השוקולד בשנה האחרונה

מחקרי שוקולד – מה גילו החוקרים אודות השוקולד בשנה האחרונה

מחקרי שוקולד

 

שוקולד מעניין לא רק אותנו, אוהבי המתוק, אלא גם חוקרים רבים בעולם האקדמי, שלא מפסיקים לבצע מחקרי שוקולד ולגלות דברים מעניינים נוספים אודות הממתק הייחודי ופולי הקקאו שמהם מכינים אותו. אז מה התחדש בשנה האחרונה ומה גילו החוקרים?

שוקולד בארוחת בוקר זה ממש בריא

בחודש יוני 2021 התפרסם מחקר אודות שוקולד שנערך בבית החולים בריגהאם באוניברסיטת הרווארד שבבוסטון. תוצאותיו הראו כי אכילת כ-100 גר' שוקולד בארוחת הבוקר יכולה לתרום לשריפת שומן רבה יותר. בנוסף, כמות זו של שוקולד בארוחת הבוקר יכולה להגביר את קצב חילוף החומרים ולהפחית את רמות הסוכר בדם, אך רק אם הוא נאכל עד כשעה לאחר שהתעוררתם. אך שימו לב, המחקר נערך בקרב נשים בגיל העמידה בלבד, ואין כרגע נתונים לגבי השפעות אכילת שוקולד בארוחת הבוקר בקרב אוכלוסיות אחרות.

העדפת טעמי שוקולד היא עניין גנטי

חוקרת בשם מרילין קורניליוס מאוניברסיטת נורת'ווסטרן פרסמה מחקר לפני כחודש המצביע על כך שהעדפה לטעמי שוקולד וקפה שונים היא במקורה גנטית. אנשים בעלי גן מסויים מעדיפים טעמים מרירים יותר, ולכן יעדיפו שוקולד מריר וקפה שחור על פני שוקולד לבן או שוקולד חלב וקפה עם חלב. הדבר קשור למהירות ספיגת ועיבוד הקפאין בדמם.

סוגי שוקולד

עכשיו זה מוכח – שוקולד משפר מצב רוח (וגם ממש בריא למעיים)

על פי מחקר שפורסם לאחרונה במגזין המדעי Journal of Nutritional Biochemistry, אכילת שוקולד אכן משפרת את מצב הרוח, והיא גם בריאה מאד. החוקרים גילו כי אכילת שוקולד מריר בעל 85% קקאו קשורה למצב רוח מרומם יותר ולמעיים בריאים יותר. לשוקולד מריר אחוז סיבים גבוה, ומסתבר שהוא משמש כפרוביוטיקה למעיים. לכן הוא משפר את מצב המיקרוביום – חיידקי המעי – המסייעים בפעולה תקינה של המעיים ושומרים עליו מפני מחלות שונות.

שוקולד ומיינדפולנס??

כן, מיינדפולנס כאמצעי למודעות עצמית, תרפיה ושיפור רגשות ותחושות אנושיות נחקרת כעת מכל הזוויות האפשריות, גם בהקשר לשוקולד. מחקר מהשנה האחרונה מצא כי תרגול מיינדפולנס יכול לסייע מאד למי שנוטה לאכילה רגשית, לשלוט במשקל ובאכילת יתר של שוקולד בזמנים של מצוקה נפשית. תרגול מיינדפולנס יכול לעזור גם לחוות העצמה קוגניטיבית בזמן אכילה, מה שמשפר את ההנאה מן האכילה ומפחית מן הצורך לצרוך עוד שוקולד כדי לווסת את המצב הרגשי הקשה.

צריכת שוקולד מושפעת מגורמים תרבותיים וסוציולוגיים

במחקר שנערך באיטליה, נמצא כי לקונטקסט תרבותי ולמגדר השפעה על התפיסות שלנו כשאנו צורכים סוגים שונים של שוקולד. העדפות לסוג שוקולד מסויים קשורות לא רק למאפייני המוצר עצמו, אלא גם לרגשות הקשורים לשוקולד, התנהגויות תרבותיות נפוצות באזור ועוד. המשמעות היא שהעדפות לטעמי שוקולד שונים משתנות ומתפתחות כל הזמן, והן תלויות-תרבות. זה מסביר מדוע יצרני השוקולד משקיעים כל כך הרבה בפיתוח טעמים חדשים והבאת מוצרי שוקולד חדשים למדפים מדי עונה.  

צריכת שוקולד תוך שימוש במשקפי מציאות מדומה

כן, יש מחקר כזה, ואולי זה פחות מפתיע כשחושבים על הפריצה הגדולה של משקפי ה-VR – המציאות המדומה או הרבודה לחיינו והכסף הגדול המושקע בפיתוח הטכנולוגיה. כמו כן, כדאי לקחת בחשבון שאכילה היא חוויה חושית המושפעת (כפי שנמצא במחקר הקודם, למשל) מהקשרים מסויימים. חוקרים בדקו את תגובותיהם של בני אדם לשוקולד עם סוכר בכמות רגילה, לשוקולד מופחת סוכר ולשוקולד ללא סוכר כאשר הם חווים סביבות מדומות באמצעות משקפי VR. הנסיינים דירגו את רמת המתיקות והמרירות של השוקולדים, את המרקם שלהם ואת המידה שבה אהבו אותם. נמצא שהנסיינים ששהו בסביבות מדומות חיוביות דירגו את השוקולדים כאהובים יותר באופן כללי, וכן כמתוקים יותר. נסיינים שחוו סביבות מדומות שליליות תיארו את השוקולד ללא הסוכר בתיאורים כגון "אשמה" ו"שעמום". התוצאה מצביעה על כך שלקונטקסט ולמצב הכללי שאותו חווה האדם  השפעה משמעותית על התפיסות החושיות שלו.

כנראה שלעולם לא נפסיק לגלות דברים חדשים ומעניינים הנוגעים לשוקולד, ונראה שגם לחוקרים אקדמיים קשה להפסיק לחשוב עליו ולבצע עוד ועוד מחקרי שוקולד. אם אתם זקוקים לקוביית שוקולד טובה אחרי קריאת המאמר הזה, אנחנו מבינים אתכם לגמרי, לכו על זה!

 

lolypop
מותגים חמים שכולם אוהבים
שוקולד פררו רושה
שוקולד קינדר
שוקולד לינדט
שוקולד מילקה
שוקולד mm
עוגיות אוראו
שוקולד טורינו

*9242

  טלפון רב קוי
לוגו טסה שוקולד