עולם הממתקים של טאסא
וואטסאפ
דף הבית   >   חדשות ומאמרים   >   מתכונים לממתקים – למי בא משהו מתוק?

מתכונים לממתקים – למי בא משהו מתוק?

מתכונים לממתקים

מזג האוויר מבאס, ורובנו עדיין סגורים בבתים ללא הרבה אפשרויות לבידור ופינוק. אז מה דעתכם לנסות כמה מתכונים לממתקים מוצלחים שאהבנו במיוחד ולפצות את עצמכם עם משהו מתוק ומשמח?

מתכונים לממתקים אינם מסובכים!

מתכונים לממתקים מסתובבים בעולמנו מזה מאות שנים. כבר בעולם העתיק השתמשו בממתיקים טבעיים כמו דבש, תמרים וסילאן, קני סוכר ופירות נוספים כדי ליצור דברי מתיקה שינעימו את חיינו. עדויות להכנת ממתקים התגלו באתרים ארכיאולוגיים והסטוריים בכל העולם, והן מוכיחות עד כמה האנושות אהבה ממתקים מאז ומעולם. איפה מוצאים מתכונים לממתקים? כמובן שמאות אלפי מתכונים לממתקים נמצאים באופן חופשי באינטרנט, וישנם גם ספרי בישול המציעים מתכונים מצויינים לדברי מתיקה שניתן להכין בבית. אך אנו ממליצים – פנו לסבתות שלכם, ושאלו אותן לגבי מתכונים לממתקים שעוברים במשפחה מדור לדור. אלו בדרך כלל המתכונים הטובים ביותר, וכך תוכלו לשמר את מסורות המשפחה ולהמשיך להעביר את השרביט לדורות הבאים. 

אולי נשמע לכם שקשה להכין ממתקים ביתיים בעצמכם, אך זה לא נכון בכלל. בעזרת כמה מצרכים בסיסיים שאת רובם ניתן למצוא בכל מטבח אפשר ליצור ממתקים נהדרים, בקלי קלות ומהר. רוב המתכונים לממתקים אינם מורכבים, אינם דורשים זמן רב או מיומנויות מיוחדות ומסובכות. הנה כמה דוגמאות:

חיתוכיות טופי וביסקוויטים

מצרכים:

חבילת ביסקוויטים או עוגיות לוטוס
חפיסת שוקולד איכותי שאתם אוהבים
חבילת חמאה 
כוס סוכר חום
אגוזי פקאן

הכנה:

חממו תנור ל-180 מעלות. צפו תבנית אפייה בגודל לבחירתכם בנייר אפייה, או שמנו בתרסיס שמן. סדרו בתחתית התבנית שכבה מן הביסקוויטים או עוגיות הלוטוס. אם בחרתם באגוזים לא מסוכרים, המיסו את החמאה במחבת, הוסיפו כוס סוכר חום וערבבו היטב לתערובת אחידה. הוסיפו את האגוזים וערבבו היטב, הניחו לתערובת לרתוח כמה דקות. סדרו את התערובת בשכבה אחידה מעל הביסקוויטים או העוגיות. אפו בתנור 7 דקות. בינתיים, שברו את השוקולד לחתיכות וסדרו אותן באופן אחיד ככל הניתן מעל שכבת האגוזים. כסו את התבנית והניחו לשוקולד להינמס כ-5-10 דקות. הסירו את הכיסוי והחליקו את השוקולד הנמס מעל כל התבנית באמצעות לקקן. צננו לחלוטין, ואז חיתכו לקוביות. אם נשאר משהו אחרי שכולם התנפלו וזללו, תוכלו לשמור במקרר, אך הוציאו כ-15 דקות לפני הזלילה הבאה.

סוכריות גבינת שמנת

מצרכים:

½ גביע גבינת שמנת, להוציא מן המקרר שעה לפני השימוש
כף חמאה
4 כוסות אבקת סוכר
½ כפית תמצית מנטה (לא חובה. אפשר להחליף בטעמים אחרים)
¼ כפית תמצית וניל
צבעי מאכל טבעיים (לא חובה)

הכנה:

בעזרת מערבל חשמלי ערבבו את הגבינה והחמאה לתערובת חלקה. הוסיפו בהדרגה 2 כוסות אבקת הסוכר והמשיכו לערבל עד לתערובת חלקה. הוסיפו את התמציות וערבבו שוב. הוסיפו עוד 2 כוסות עבקת סוכר וערבלו על מהירות נמוכה עד לקבלת תערובת אחידה אך קשה. אם הבצק עדיין דביק, הוסיפו עוד מעט אבקת סוכר עד לקבלת סמיכות של פלסטלינה. אם אתם משתמשים בצבע מאכל אחד, תוכלו להוסיפו לערבול בשלב הזה. אם תרצו להשתמש במספר צבעים, חלקו את הבצק למספר חלקים לפי מספר הצבעים, והוסיפו לכל חלק צבע אחד. ערבבו היטב. צרו מן הבצק כדורים קטנים בגודל כפית, והעבירו לתבנית אפייה מכוסה בנייר אפייה. מעכו כל אחד מן הכדורים מעט באמצעות מזלג טבול באבקת סוכר ליצירת סוכריות שטוחות יותר עם דוגמת פסים. הניחו בצד עד שמתמצקים, ואז הכניסו למקרר למספר שעות עד שהסוכריות מוכנות להגשה.

ממתקי קוקוס מצופים שוקולד

מתכונים לממתקים מכל הסוגים
מתכונים לממתקים מכל הסוגים

מצרכים:

2 כפות חלב קוקוס לא ממותק
3 כפות סירופ מייפל
1 חפיסה שוקולד מריר איכותי
קורט מלח
½ כפית תמצית וניל
3 כפיות שמן קוקוס
¾ כוס שבבי קוקוס ועוד ככוס שבבים לציפוי.

הכנה:

במעבד מזון עבדו 3 כפיות שמן קוקוס במהירות גבוהה עד לקבלת מרקם חמאתי. הוסיפו את סירופ המייפל, חלב הקוקוס, תמצית הוניל והמלח וערבלו במהירות גבוהה עד לקבלת תערובת אחידה. הוסיפו ¾ כוס שבבי קוקוס והמשיכו לעבד במהירות גבוהה. הוציאו את התערובת מהמעבד וצרו ממנה כדורים בקוטר של כ-2 ס"מ. צננו במקרר לפחות מספר שעות, עד שמתמצקים. המיסו את השוקולד המריר בסיר קטן על אש קטנה. טבלו כל כדור בשוקולד והניחו על נייר אפייה בתבנית. זרו עוד שבבי קוקוס מעליהם. החזירו למקרר כדי שהשוקולד יתקשה מעט לכ-5-10 דקות.

 

אז אל תוותרו לעצמכם. נסו את המתכונים שלנו או מצאו מתכונים לממתקים שעוברים במשפחה והכינו לכם דברי מתיקה טעימים. מקווים שתיהנו מן ההכנה ומן התוצאות, בתיאבון!

lolypop
מותגים חמים שכולם אוהבים
שוקולד פררו רושה
שוקולד קינדר
שוקולד לינדט
שוקולד מילקה
שוקולד mm
עוגיות אוראו
שוקולד טורינו

*9242

  טלפון רב קוי
לוגו טסה שוקולד