עולם הממתקים של טאסא
וואטסאפ
דף הבית   >   חדשות ומאמרים   >   עוגות קיץ מרעננות

עוגות קיץ מרעננות

עוגות קיץ מרעננות

 

החום עולה ועולה, ואין מצב שתעמדו ליד תנור עכשיו ותכינו עוגה מורכבת. אז מה עושים? עוגות קיץ ללא אפייה או עם אפייה מינימלית שמספקות את החשק למשהו מתוק ליד הקפה אבל לא מכבידות. קבלו את הטיפים והמתכונים של מומחי טסה שוקולד לעוגות קיץ מרעננות וקרירות:

עקרונות ההכנה של עוגות קיץ מרעננות

הכנת עוגות קייציות שונה לגמרי מהכנת עוגות בעונות האחרות. השונות מתבטאת הן באופן ההכנה, והן במרכיבים מהם מכינים את העוגות. אופן ההכנה בדרך כלל אינו כולל אפייה כלל, או אפייה קצרה של קלתית, תחתית או שטרויזל בלבד. מתכוני עוגות הקיץ משתדלים להקפיד שלא תצטרכו לעמוד ליד תנור לוהט, ובכלל – שתעמדו במטבח כמה שפחות זמן. לכן הם בדרך כלל פשוטים וקלים מאד. כאמור, גם המרכיבים שונים עבור עוגות קייציות. הכיוון הוא צונן, קר, קפוא, ולכן מרכיבי עוגות הקיץ כוללים לרוב פירות טריים או גלידות, מוסים קרים או גבינות.

בחרנו עבורכם לדוגמא שני מתכונים אופייניים שאנו אוהבים במיוחד, אך תוכלו כמובן למצוא עוד ועוד רעיונות ברחבי הרשת –

עוגת פירות קלה ללא אפייה

מרכיבים:

500 גר' ביסקוויטים או עוגיות לוטוס

250 גר' גבינת שמנת או גבינה לבנה 9%

2 חבילות אינסטנט פודינג וניל

½ 2 כוסות חלב קר

2 חבילות שמנת מתוקה להקצפה

½ 1 כוסות פירות קיץ מתוקים שאתם אוהבים (ענבים, פסיפלורה, אפרסקים, שזיפים וכד' – קצוצים לקוביות).

½ כוס שוקולד צ'יפס לבנים

אופן ההכנה:

הקציפו את הגבינה והפודינג בקערה גדולה. הוסיפו בהדרגה את החלב, והמשיכו להקציף. הוסיפו בהדרגה את השמנת (השאירו ½ כוס בצד), והמשיכו להקציף בזהירות עד לקבלת קרם חלק.

בתבנית אפייה בגודל בינוני (20-25) שטחו בתחתית שכבה דקה של הקרם. סדרו מעליה שכבה של הביסקוויטים או העוגיות – שברו אותם אם יש צורך – ליצירת שכבה אחת אחידה. מרחו שכבה נוספת של הקרם מעל לביסקוויטים ופזרו כמחצית מן הפירות הקצוצים מעליו. חזרו על שלושת השכבות האחרונות שוב, עד לסיום בשכבת פירות. צננו לפחות ארבע שעות במקרר עד שהביסקוויטים מתרככים לחלוטין. לפני ההגשה הוציאו, המיסו את שבבי השוקולד בסיר קטן, והזליפו עם כף לקישוט מעל העוגה.

עוגת עוגיות אוראו וגלידה קלה

מרכיבים:

1 חב' עוגיות אוראו – מרוסקות

¼ כוס חמאה מומסת

½ קילו גלידת וניל ועוגיות שאתם אוהבים – להוציא מהמקרר כרבע שעה לפני ההכנה

1 צנצנת ריבת חלב – לחמם מעט

1 חב' שמנת מתוקה להקצפה

אופן ההכנה:

שמרו ½ כוס מן העוגיות המרוסקות בצד והכניסו את השאר לקערה גדולה. הוסיפו את החמאה וערבבו היטב. שטחו את התערובת לכיסוי מלא של תחתית תבנית אפייה בינונית (20-25). שטחו את הגלידה מעל התערובת לשכבה חלקה. הקפיאו כשעתיים. הוציאו מן המקרר, והזליפו את ריבת החלב מעל לגלידה. הקפיאו לשעה נוספת. הקציפו את השמנת ושטחו אותה מעל ריבת החלב באופן אחיד. פזרו מלמעלה את שארית העוגיות המרוסקות. המתינו כ-15 דקות נוספות לפני ההגשה. ניתן לשדרג באמצעות הזלפת סירופ מייפל או שוקולד מעל העוגה לפני ההגשה.

צוות טסה שוקולד מאחל לכולכם קיץ חם, בטוח ומגניב!

 

Photo by Nataliya Vaitkevich from Pexels

lolypop
מותגים חמים שכולם אוהבים
שוקולד פררו רושה
שוקולד קינדר
שוקולד לינדט
שוקולד מילקה
שוקולד mm
עוגיות אוראו
שוקולד טורינו

*9242

  טלפון רב קוי
לוגו טסה שוקולד